Condițiile de înscriere și de admitere în anul universitar 2025-2026 la studii universitare de masterat pentru cetățenii străini din statele non-UE
Cetățenii străini sunt persoanele care au cetățenia unui stat terț al Uniunii Europene dovedită prin deținerea unui pașaport valabil și care doresc să studieze pe locurile cu plata taxei în valută (CPV).
La admiterea în toate ciclurile de studii universitare cu predare în limba română, cetățenii din statele terțe au obligația să facă dovada cunoașterii limbii române, conform metodologiilor de școlarizare a acestora în România.
Candidații care doresc să participe la admiterea în învățământul superior, studii universitare de licență și de master, trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
- Absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine și recunoscut de către Ministerul Educației și Cercetării. Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării poate fi consultată accesând fișierul atașat: Lista diplomelor recunoscute de ME.
- Diplomele de bacalaureat și de licență vor fi supralegalizate, după caz, sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă; supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă. Lista statelor pentru care se solicită apostilarea sau supralegalizarea poate fi consultată la următoarea adresă: https://cnred.edu.ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicita-apostilarea-sau-supralegalizarea/.
- Echivalarea notelor se va face conform grilei de echivalare emise de Ministerul Educației și Cercetării și care poate fi consultată accesând fișierul atașat: Sistem de notare.
Absolvenții învățământului liceal din sisteme internaționale acreditate și recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării au dreptul de a participa la procesul de admitere în învățământul superior românesc inclusiv din anul absolvirii studiilor liceale, prin procedura de acceptare condiționată, candidatul admis urmând a aduce în maximum 6 luni de la admitere diploma echivalentă de bacalaureat internațional. Nerespectarea termenului conduce la exmatricularea studentului din universitate și la pierderea taxelor achitate până în acel moment.
Echivalarea studiilor liceale pentru cetățenii non-UE este efectuată de către Direcția Generală Relații Internaționale, Afaceri Europene și Relația cu OCDE (DGRIAE) din cadrul Ministerului Educației și Cercetării din România.
Nerecunoașterea studiilor liceale de către DGRIAE conduce la pierderea calității de student precum și a tuturor taxelor plătite până în acel moment.
Dosarele candidaților se pot depune atât la centrul special amenajat la sediul central al Universității, Direcția Generală Secretariat, camera U90, cât și online, prin încărcarea documentelor pe platforma admitere.ugal.ro, conform calendarului de admitere. Pentru informații suplimentare, candidații pot solicita lămuriri la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Dosarul de înscriere va fi unul de tip plic și va conține următoarele documente:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- diploma de bacalaureat - copie conform cu originalul și traducerea autorizată a documentului original;
- foile matricole - copie conform cu originalul și traducerea autorizată a documentului original;
- diploma de licență - copie conform cu originalul și traducerea autorizată a documentului original;
- suplimentul la diplomă - copie conform cu originalul și traducerea autorizată a documentului original;
Diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, vor fi autentificate de către:
-
- Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.
- certificatul de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de limbă română, nivel minim B1- copie conform cu originalul;
- cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, link: Annex2-NON-UE.pdf;
- certificatul de naștere - traducere autorizată;
- pașaportul - copie;
- copie după acte care fac dovada domiciliului în străinătate;
- chitanța sau dovada de plată a taxei de evaluare a dosarului - 250 euro (nerambursabilă);
- 4 (patru) fotografii tip pașaport;
- adeverința medicală într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice;
Candidații care optează pentru înscrierea online pot încărca următoarele documente scanate sau fotografii în format .jpg pe platforma admitere.ugal.ro, conform instrucțiunilor prevăzute în ghidul de înscriere online, disponibil pe pagina web:
- diploma de bacalaureat - traducerea autorizată;
- foile matricole - traducerea autorizată;
- diploma de licență - traducerea autorizată;
- suplimentul la diplomă - traducerea autorizată;
Diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga vor fi autentificate de către:
-
- Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte, sau pe bază de reciprocitate.
- certificatul de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de limbă română, nivel minim B1- copie conform cu originalul;
- cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, link: Annex2-NON-UE.pdf;
- certificatul de naștere - traducerea autorizată;
- pașaportul;
- copie după acte care fac dovada domiciliului în străinătate;
- chitanța sau dovada de plată a taxei de evaluare a dosarului - 250 euro (nerambursabilă);
- fotografie tip pașaport;
- adeverința medicală într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice;
- declarația pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale.
Examenul de admitere constă în concurs pe bază de dosar, media examenului de admitere fiind 100% media examenului de licență.
Dosarele primite după încheierea perioadei de admitere nu vor mai fi luate în considerare/validate.
OBSERVAȚII IMPORTANTE
Procesul de admitere se finalizează numai după primirea scrisorii de acceptare la studii.
În cazul în care numele și prenumele candidatului de pe documentele de studii nu corespund cu numele și prenumele menționate în ID/pașaport, candidatul trebuie să prezinte o notă explicativă, legalizată la notar, prin care candidatul însuși declară că este deținătorul legal al documentelor de studii transmise.
Confirmarea locurilor candidaților acceptați se va putea realiza cu condiția înmatriculării și anume, prin semnarea contractului de studii, fizic sau online, precum și a achitării tranșei I din taxa de școlarizare aferentă anului universitar 2025-2026. Confirmarea locului se face în termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor finale. Neplata taxei de confirmare, în termenul stabilit, duce automat la pierdera locului de studii. Suma achitată pentru confirmarea locului nu este rambursabilă.
Înmatricularea la studii se face numai după primirea scrisorii de acceptare, dar nu mai târziu de 01.12.2025.