Documentele necesare pentru admiterea în anul universitar 2025-2026 la programul pregătitor de limbă română pentru cetățenii străini
CETĂȚENI STRĂINI DIN STATELE NON-UE
- Masterat -
1. Candidații care optează pentru înscrierea la centrul special amenajat vor depune un dosar tip plic ce vaconține următoarele documente:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- diploma de bacalaureat - traducerea autorizată a documentului original, supralegalizată sau apostilată, după caz
- foile matricole - traducerea autorizată a documentului original;
- diploma de licență - traducerea autorizată a documentului original;
Diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga vor fi autentificate de către:
-
- Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/ Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.
- suplimentul la diplomă - traducerea autorizată a documentului original;
- cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, link: Annex2-NON-UE.pdf;
- certificatul de naștere - copie și traducere autorizată;
- pașaportul - copie;
- cartea de identitate - traducere autorizată;
- 4 (patru) fotografii tip pașaport;
- adeverința medicală într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice;
2. Candidații care optează pentru înscrierea online pot încărca următoarele documente scanate sau fotografii în format jpg pe platforma admitere.ugal.ro, conform instrucțiunilor prevăzute în ghidul de înscriere online, disponibil pe pagina web:
- diploma de bacalaureat - traducerea autorizată, supralegalizată sau apostilată, după caz
- foile matricole - traducerea autorizată;
- diploma de licență - traducerea autorizată;
Diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga vor fi autentificate de către:
-
- Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/ Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.
- suplimentul la diplomă - traducerea autorizată;
- cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, link: Annex2-NON-UE.pdf;
- certificatul de naștere - traducere autorizată;
- pașaportul;
- cartea de identitate - traducere autorizată;
- fotografie tip pașaport;
- adeverința medicală într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice;
- declarația pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale.
Examenul de admitere constă în concurs pe bază de dosar, media de admitere fiind 100% media examenului de licență.
Pentru departajarea candidaților cu aceeași medie de admitere se aplică criteriile de la art. 6.11 din Metodologie.
Dosarele primite după încheierea perioadei de admitere nu vor mai fi luate în considerare/validate.